Lúgosítás

A legjobb, ha sosem hagyjuk elsavasodni szervezetünket, de ha már megtörtént, akkor lúgosító diétával és étrendkiegészítőkkel ezt megtehetjük.

Első lépésben érdemes elhagyni a szénsavas, cukros üdítőket, a kávét, a cigarettát, vagy legalábbis fogyasztásukat szorítsuk a minimumra.

Ha ez megtörtént, akkor felkészülhetünk arra, hogy megreformáljuk étrendünket!

merleg-sav-lug

Nagyon sok lúgosító diéta tiltólistára teszi a húsokat, a tejet-tejtermékeket, de még sok gyümölcsöt is. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor mit ehetünk? Nos, egy rövidebb (2-3 hetes) lúgosító diéta alatt megengedett akár teljes mértékben is elhagyni többféle táplálékot, hosszú távon azonban nem célszerű. A lúgosító diétának pont az a célja, hogy megerősítsük immunrendszerünket és javítsuk az anyagcserénket, nem pedig az, hogy kizsigereljük szervezetünket.

Az erősen savasító ételeket és italokat valóban javasolt kerülni, pl. a vörös húsokat, sajtokat, a finomlisztet, a kristálycukrot vagy az alkoholt, de bizonyos mértékben a húsfogyasztás is megengedett, sőt, akár sajtokat is ehetünk. Húsok tekintetében a fehérhús, főleg a csirke és a halfélék ajánlottak, sajtokból pedig a növényi sajtok vagy a mozzarella.

Cukor helyett használjunk mézet, finomlisztből készült kenyér helyett pedig inkább teljes kiőrlésű vagy rozskenyeret együnk. A vaj és a margarin helyettesíthető kókuszolajjal, ha kicsit felhevítjük, befűszerezzük és hagyjuk visszadermedni, isteni fűszervajat lesz a végeredmény.

Alapvető jótanács a lúgosító diéta alatt sok nyers zöldséget fogyasztani, ezek viszont sokaknál okozhatnak emésztési problémákat, pl. puffadást. Ezt megelőzhetjük a zöldségek párolásával, illetve használhatunk emésztést segítő gyógynövényeket fűszerként. Ilyen a gyömbér, a kurkuma, a zsálya vagy a mentafélék. Amennyiben gond nélkül tudunk nyers zöldségeket fogyasztani, úgy maradjunk inkább ezeknél.

Tej helyett fogyasszunk növényi tejeket, például kókusztejet vagy rizstejet, tejszín helyettesítésére szintén növényi tejszínt használjunk: kókusztejszínt, zabtejszínt vagy rizstejszínt.

A diéta mellett segíthetjük a lúgosítást Huminiqummal, búzafű porral, zöldárpa porral vagy algákkal, főleg spirulinával és chlorellával.

Huminiqum huminsav alapúkapszula 120 db

Huminiqum huminsav alapú kapszula 120 db

Ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag vega kapszula. Antioxidáns hatású, növeli az enzimaktivitást, optimalizálja az ásványi anyag-felvételt és megköti a káros anyagokat.

Ár: 5590 Ft
Megnézem

Huminiqum huminsav alapúszirup 250ml

Huminiqum huminsav alapú szirup 250ml

Ásványi anyagokat, mikroelemeket, nyomelemeket, C-vitamint, fulvosavat, huminsavat és máriatövis kivonatot tartalmazó étrendkiegészítő.

Ár: 4790 Ft
Megnézem
Még nem érkezett értékelés. Légy te az első!