Huminiqum huminsav

Lúgosítás

(0/0)

A legjobb, ha sosem hagyjuk elsavasodni szervezetünket, de ha már megtörtént, akkor lúgosító diétával és étrendkiegészítőkkel ezt megtehetjük.

Első lépésben érdemes elhagyni a szénsavas, cukros üdítőket, a kávét, a cigarettát, vagy legalábbis fogyasztásukat szorítsuk a minimumra.

Ha ez megtörtént, akkor felkészülhetünk arra, hogy megreformáljuk étrendünket!

merleg-sav-lug

Nagyon sok lúgosító diéta tiltólistára teszi a húsokat, a tejet-tejtermékeket, de még sok gyümölcsöt is. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor mit ehetünk? Nos, egy rövidebb (2-3 hetes) lúgosító diéta alatt megengedett akár teljes mértékben is elhagyni többféle táplálékot, hosszú távon azonban nem célszerű. A lúgosító diétának pont az a célja, hogy megerősítsük immunrendszerünket és javítsuk az anyagcserénket, nem pedig az, hogy kizsigereljük szervezetünket.

Az erősen savasító ételeket és italokat valóban javasolt kerülni, pl. a vörös húsokat, sajtokat, a finomlisztet, a kristálycukrot vagy az alkoholt, de bizonyos mértékben a húsfogyasztás is megengedett, sőt, akár sajtokat is ehetünk. Húsok tekintetében a fehérhús, főleg a csirke és a halfélék ajánlottak, sajtokból pedig a növényi sajtok vagy a mozzarella.

Cukor helyett használjunk mézet, finomlisztből készült kenyér helyett pedig inkább teljes kiőrlésű vagy rozskenyeret együnk. A vaj és a margarin helyettesíthető kókuszolajjal, ha kicsit felhevítjük, befűszerezzük és hagyjuk visszadermedni, isteni fűszervajat lesz a végeredmény.

Alapvető jótanács a lúgosító diéta alatt sok nyers zöldséget fogyasztani, ezek viszont sokaknál okozhatnak emésztési problémákat, pl. puffadást. Ezt megelőzhetjük a zöldségek párolásával, illetve használhatunk emésztést segítő gyógynövényeket fűszerként. Ilyen a gyömbér, a kurkuma, a zsálya vagy a mentafélék. Amennyiben gond nélkül tudunk nyers zöldségeket fogyasztani, úgy maradjunk inkább ezeknél.

Tej helyett fogyasszunk növényi tejeket, például kókusztejet vagy rizstejet, tejszín helyettesítésére szintén növényi tejszínt használjunk: kókusztejszínt, zabtejszínt vagy rizstejszínt.

A diéta mellett segíthetjük a lúgosítást Huminiqummal, búzafű porral, zöldárpa porral vagy algákkal, főleg spirulinával és chlorellával.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).